top of page

FOLLOW ME:

Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

DIY kawaii octopus

kleine kawaii (schattig/liefelijk) octopus . Zijn zijn zo schattig en simpel om te maken. Je kunt er een cadeau geven of natuurlijk gewoon voor jezelf maken. Mijn dochter en ik hebben er 4 gemaakt voor haar vriendinnen. Na haar kinderfeestje heeft ze de knuffeltjes als bedankje gegeven.

Laten we beginnen met wat je allemaal nodig hebt:

* Stof (ik heb vilt gebruikt, maar ander stevig stof kan ook)

* Knuffel oogjes

* Garen

* Naald

* Schaar

* Knipmalletje

* Kussen vulling

* Naaimachine (kan ook met de hand)

*podmodge

We gaan Beginnen. Ik heb er zin in!

Voor het lichaam van de octopus heb ik eerst een mal gemaakt op wat steviger papier

Wanneer je alle delen van de octopus heb uitgeknipt heb je het volgende klaar liggen.

Het lichaam knip je 4 keer uit.

De tentakels 16 keer. 8 keer dezelfde kleur als het lichaam en 8 keer een andere kleur voor de onderkant van de tentakels.

uitgeknipte onderdelen

We gaan beginnen met het lichaam. Je legt 2 stukken van het lichaam met de goede kant op elkaar (zie volgende afbeelding) Omdat mijn dochter ze heeft vast genaaid op de naaimachine heb ik ze vast gespeld. Je kunt ze ook gemakkelijk met de hand vast stikken.

Zorg ervoor dat je de onderkant openlaat. Je moet ze nog binnenste buiten keren. Heb je alle 4 de kanten gestikt dan kun je hem binnenste buiten keren. We gaan eerst de ogen vast maken.

Voordat we de ogen vast maken moeten we eerst bepalen waar ze moeten komen. de hoogte van de ogen is iets onder de helft. Zet de ogen goed uitelkaar zodat er nog een mondje tussen kan. Met een schaar kun je een gaatje maken voor de ogen.

Steek de ogen erin en zet vast met het achterkantje. Nu kun je het hoofd vullen met kussen vulling. Goed vol maken zodat je een mooi stevig bolletje hebt. Tijd om het hoofdje dicht te naaien. De onderkant kun je met de hand dicht stikken.

De hoofdjes zijn zo goed als klaar!

De volgende stap zijn de tentakels. Je hebt 2 x 8 tentakels in 2 kleuren. Leg de goede kanten op elkaar en stik je met de hand vast. laat de onderkant van de tentakels open zodat je ze kunt vullen met kussenvulling.

Op de foto hierboven kun je zien dat ik d pootjes binnenste buiten heb gekeerd en sommige heb gevuld met kussen vulling.

Op de foto hieronder kun je zien hoe we poten panelkaar gaan vast maken. We pakken een naald met een lang stuk draad. Nu gaan we de tentakels aan elkaar rijgen.

Wanneer je de 8 tentakels aan elkaar hebt geregen dan heb je het volgende resultaat.

We kunnen de tentakels nu vast maken aan de onderkant van de octopus. Zet de met een paar spelden de tentakels even vast aan de onder kant van het hoofd. Zo kun je ze gemakkelijker vastzetten met naald een draad.

Stik ze rondom vast. Zo goed als klaar. We wissen nog een mond. Je kunt octopus zo persoonlijker maken als jij wilt.

Met podmodge plak je er een mond op. misschien een hoed op het hoofd of een brilletje. Op mijn Pinterest kun je leuke voorbeelden vinden.

We zijn klaar. Tijd om te knuffelen!

- follow me -

  • Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest - Grey Circle

- zoeken -

- meest recente berichten -

- volgen via email - 

Blijf geïnformeerd en krijg berichten toegestuurd.

Mis geen enkele update

Naam

E-mail

bottom of page