top of page

FOLLOW ME:

Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

DIY gouden pompoenen

Ze zeggen dat het nog zomer is maar als ik naar buiten kijk is het toch al heel duidelijk herfst. En wat doen we dan, dan verwelkomen we de herfst ook naar binnen. En dat gaan we doen met 3 pompoenen. Deze simpele DIY is heel leuk om met de kids te maken op een regenachtige dag. Ze hebben niet veel nodig en het is niet moeilijk. Maar het resultaat is prachtig.

 

Wat heb je nodig:

* Goudverf

* gouden glitters

* Mod Podge

* kwasten

benodigdheden

Mijn kinderen hebben verf gebruikt maar ga je zelf aan de slag en wil je een mooier strakker resultaat gebruik dan een spuitbus. Voor de kids is verven veel gemakkelijker en vooral ook veel leuker. Gebruik brede kwasten en geen kwasten met een punt.

De spulletjes die ik heb gebruikt had ik al thuis liggen. Mocht je nog niks in huis hebben liggen, bij de Action kun je voordelig kwasten kopen. De Mod Podge en glitters heb ik van de Xenos. Mijn verf koop ik in den haag bij Goedman Kunstenaarsbenodigdheden. Maar de Xenos verkoopt ook goudverf. Uiteindelijk heb ik de witte glitters niet gebruikt. Dit omdat het grove glitters zijn. Ook vonden de kinderen het resultaat niet mooi, dus zijn we voor de gouden glitters gegaan.

 

Laten we beginnen!!!

3 pompoenen

Kies drie pompoenen of laat je kids drie leuke pompoenen uitzoeken bij een tuincentrum. Ze zijn nu volop te verkrijgen. Mijn kids zouden mijn kids niet zijn als niet alledrie bijna het zelfde zouden uitkiezen.

Doe de verf in een bakje. Voor mijn kinderen heb ik een beker gepakt waar ze hun pompoen op konden neerzetten. Zo worden hun handen niet vies en kunnen ze de pompoen toch bewegen en draaien. De verf die ik heb pakte niet in één keer. Na 10 minuten drogen hebben we er nog een laagje overheen geverfd.

bestrooi met glitters

Als de tweede laag erop zit. Strooien we er gelijk wat glitters over heen. Niet te veel maar net genoeg om wat te zien. En laat het even goed opdrogen. Zie je die strepen. dat is van de kwasten. Wil je dat niet dan is een spuitbus de oplossing.

Mod Podge op je kwast

Doe wat Mod Podge op je kwast.

Insmeren met Mod Podge

Smeer de steel in van de pompoen. Mod Podge droogt transparant op. Don't worry.

Glitters erover heen

Strooi de glitters over de steel heen. De rest van de glitters vang je op. De opgevangen glitters kan je opnieuw gebruiken of terug in het flesje gieten.

En nu.......

het eind resultaat gouden pompoenen

En nu heb je wat unieks om neer te zetten. Welkom herfst!

 

- follow me -

  • Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest - Grey Circle

- zoeken -

- meest recente berichten -

- volgen via email - 

Blijf geïnformeerd en krijg berichten toegestuurd.

Mis geen enkele update

Naam

E-mail

bottom of page