top of page

FOLLOW ME:

Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Plannen met een doel

Onlangs heb ik mijn baan opgezegd bij Primark. Bijna vier jaar ben ik werkzaam geweest bij de Primark. Daar heb ik hele leuke tijden gehad en leuke mensen ontmoet. Alleen ben ik nu op een punt gekomen dat ik duidelijke keuzes moet gaan maken en prioriteiten moet gaan stellen. De meeste die mijn blog weleens eerder hebben gelezen en/of even rond hebben gekeken op mijn website weten dat ik ook nog een hbo-(thuis)studie volg. Ik heb drie mooie kindjes en een lieve man die ook de nodige tijd en aandacht verdienen. Tijd is kostbaar en dat moet ik dus goed verdelen en inplannen. Vijf dagen werken, een gezin en een hbo-studie is soms wat veel. Ondanks dat wij mama's veel kunnen heb ik toch de keuze gemaakt om niet meer vijf dagen in de week te werken. Nu kan ik meer tijd inplannen voor mijn kids en mijn studie, maar hoe?

purpuz planner

Meant to be

Het was alsof het meant-to-be was. Ik stuitte op een oproep van Clen Verkleij op Facebook om de Purpuz planner te testen. Het sprak me heel erg aan om meerdere reden, creatieve ruimte in een agenda had ik nog niet eerder gezien. Een agenda die mij kan helpen om bewust en effectief mijn doel(en) te laten bereiken. Dat is wat ik nu echt nodig heb. Ik stuurde Clen een berichtje en een paar dagen later had ik er één in huis.

Next level plannen

Ik ben heel blij dat de Purpuz planner zo snel op de deurmat lag. Mijn eerste indruk is goed. Ik heb eerst globaal van voor naar achter doorgebladerd om een indruk te krijgen van de planner. De agenda heeft bijna de grote van een A-4, met stevige bladzijdes en een mooie grijze kaft. Dat maakt het een redelijk dikke agenda. Omdat de planner ook redelijk groot van formaat is, is het prima geschikt als bureau agenda. Het is geen agenda die even in je tas stopt en meeneemt. Een kleiner formaat zou handiger zijn om mee te nemen. Op dat punt na ben ik heel tevreden over de uitstraling en de inhoud van de planner.

Hoe werkt het?

Aan het begin van de Purpuz planner staat beschreven hoe je de planner moet gebruiken. Achterin de planner kun je een werkboek vinden waar het nog duidelijker staat beschreven. Je doel bepalen, vaststellen en inplannen doe je niet in vijf minuten. Daarom wordt het je aangeraden om er ongeveer twee uur voor uit te trekken. Je moet er inderdaad wel even voor gaan zitten om de stappen te doorlopen. Ik heb er ongeveer 1,5 uur over gedaan. De Purpuz planner bied je acht tools om dit voor elkaar te krijgen.

de acht tools op een rijtje:

1) Purpuz map “Helpt je om je dromen te visualiseren”

2) Purpuz matrix “Helpt je om je dromen te ordenen”

3) Purpuz plan “Helpt je om je doelen op te delen in stappen”

4) Purpuz pad “Helpt je om je doelen te voorzien van tijd en volgorde”

5) Maandplanning “Geeft je structuur en overzicht”

6) Weekplanning “Geeft je jouw dagelijkse to do’s”

7) Dagreflectie “Laat je stilstaan bij wat goed ging en waar je in kunt groeien”

8) Vragen aan jezelf “Laat je stilstaan bij afgelopen maand, het heden en de toekomst”

creatieve ruimte

Tijdens het doorlopen van de stappen kom je steeds een lege pagina tegen waar je je creativiteit op kwijt kan. Heel gaaf. Je kunt er teksten schrijven, plaatjes plakken, tekeningen maken enz. Geef je creativiteit de ruimte dan creëer je de mooiste dingen.

Aan de hand van je gemaakte doel plan je jouw maand in en aan de hand van je maandplanning je weekplanning. Iedere maand kun je reflecteren: waarin wil je groeien, wat is er goed gegaan, wat is er minder goed gegaan enz. Ook per dag kun je reflecteren. Iedere agenda pagina heeft een creatieve ruimte. Je vindt een gedeelte met to do's per week maar ook per maand. Het heeft een overzichtelijke layout wat prettig werken is. Het is vooral een hele positieve agenda met heel veel motiverende quotes.

Ik kom erop terug. Persoonlijk ben ik geen ster in het plannen of me eraan houden. En alleen een planner, hoe gaaf hij ook is, kan je denk ik niet helpen je doelen te bereiken. Je zult er zelf consequent mee moeten omgaan. Dat ga ik dus ook serieus proberen te doen. Ik denk namelijk wel dat de Purpuz planner je een goed en duidelijk beeld kan geven over hoe je om gaat met je tijd en indeling. Het is een motiverende en stimulerende planner. Waardoor je meer overzicht krijgt in het bereiken van je doel. Ik heb daarom besloten om een tweede blog te schrijven eind december of het ook daadwerkelijk verandering heeft gebracht in mijn leven. Ga ik mijn doel halen?!

Ik zal jullie kort betrekken in mijn planning. Mijn hoofddoel is het behalen van mijn propedeuse uiterlijk eind januari. Maar omdat ik niet tot januari kan plannen heb ik een planning gemaakt tot eind december. Ik heb nu nog zes modules die ik moet afronden en twee portfolio opdrachten. Drie modules wil ik afronden aan het eind van oktober en drie modules aan het eind van november. Ik heb gerekend op wat uitloop dus heb ik voor de maand december alleen twee portfolio opdrachten ingepland. Verder heb ik geen andere doelen vast gesteld. Dit is nu mijn prioriteit (buiten mijn kids om natuurlijk, blijf een mama 24/7). Ik hoop doormiddel van de Purpuz planner mijn doel te behalen in januari.

Laat het jullie weten aan het einde van december!

- follow me -

  • Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest - Grey Circle

- zoeken -

- meest recente berichten -

- volgen via email - 

Blijf geïnformeerd en krijg berichten toegestuurd.

Mis geen enkele update

Naam

E-mail

bottom of page