top of page

FOLLOW ME:

Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Studie update

Soms is het werken aan mijn eerste portfolio opdracht en dan weer aan Photoshop en af en toe komt 'Storytelling and Beleving' ook om de hoek kijken. Het is zoals bij alle andere (thuis)studies hard werken voor studiepunten.

Mijn eerste portfolio opdracht is een onderzoek naar de tevredenheid van huidige Spotify gebruikers. De opdracht bestond uit drie inzendingen, de laatste inzending is het definitieve onderzoeksrapport. Hiermee heb de modules van het deel Onderzoeken en Begrijpen afgesloten.

(Onderzoeksrapport lezen klik op de logo hieronder)

Storytelling en Beleving is een module uit conceptualiseren. Hierbij kunnen mijn creative vaardigheden verder uitgebreid worden. Alleen voor de afwisseling pak ik deze module erbij. Voor deze module heb ik pas één opdracht ingestuurd. Het staat op een laag pitje voornamelijk omdat het onderzoeksrapport veel tijd en aandacht in beslag heeft genomen, ook omdat ik bezig ben met de module Photoshop.

Photoshop is een module uit Verbeelden en Prototyperen. De module wordt afgerond door een inzendopgave en een examen. Het examen staat gepland op 27 maart. Doe een gebedje voor me of duim voor me! Ik zal het nodig hebben. Voor het examen moeten er 10 hoofdstukken geleerd worden. Eenmaal bij hoofdstuk zes aangekomen leek het me een goed plan om te testen hoeveel ik nog wist. WEINIG. daarom ben overnieuw begonnen bij hoofdstuk 1. En nu opnieuw aangekomen bij hoofdstuk 6 zit van de 50 kennistrainer vragen er 48 in mijn hoofd. We gaan de goede kant op. Nog 4 hoofdstukken te gaan.

Voordat de definitieve inzendopgave ingestuurd wordt kan je 5 oefen inzendopgaves versturen. Een docent beoordeeld het met een cijfer en geeft feedback.

Om heel eerlijk te zijn kom ik soms niet helemaal uit de les stof die in de reader staat. De filmpjes van PHLEARN op YouTube vind ik erg behulpzaam.

Bijvoorbeeld het bovenstaande filmpje over hoe je selecteert en kleuren veranderd. Zo heeft PHLEARN nog vele andere handige filmpjes voor als je even vast komt te zitten.

De eerste vier inzendopgaves heb ik al ingezonden. Hieronder kun je de 'before and after' resultaten zien.

Inzendopgave 1: zet de afbeelding recht

before after

Inzendopgave 2: Knip het meisje uit en plaats had voor de andere afbeelding.

Een met groene layer en een zonder

before

After

Inzendopgave 3: verwijder de zeehond

before after

Inzendopgave 4: Plaats 3 foto's over elkaar en laat ze overlopen

before

after

Hierna dus nog één oefenopgave en de definitieve inzending. Het examen op 27 maart om de module af te ronden. Eind maart wil ik op de helft zijn van 'Storytelling and beleving' en Photoshop afronden. Zo hark ik wat studiepunten binnen voor de portfolio opdracht en Photoshop.

Het onderzoeksrapport kan je ook vinden in mijn portfolio.

- follow me -

  • Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest - Grey Circle

- zoeken -

- meest recente berichten -

- volgen via email - 

Blijf geïnformeerd en krijg berichten toegestuurd.

Mis geen enkele update

Naam

E-mail

bottom of page