top of page

FOLLOW ME:

Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Wacom Intuos Draw tekentablet


Inmiddels een maand geleden heb ik een tekentablet gekocht van het merk Wacom. Een Intuos Draw. Voor €69,95 heb ik de kleinste variant gekocht. Het tekenen in Photoshop met een muis of trackpad is bijna niet te doen. Het is vooral heel frustrerend. Dus besloot ik een bezoekje te brengen aan de Mediamarkt. Er zijn niet veel verschillende merken maar wel verschillende maten. Het verschil in prijs van kleinste tekentablet en de middelste voormaat is ongeveer 100 euro.

De Inhoud

De inhoud zit mooi verpakt in een chique zwarte doos. Het volgende zit in de doos: een tekentablet, pen, installatie cd, usb kabel en instructieboekjes De installatie cd is niet echt nodig via de website www.wacom.com kun je de laatste geschikte drivers installeren. Daar ga ik niet teveel over uitleggen het wijst zich vanzelf. Een kind kan de was doen.

Voor je tekentablet kun je een wireless kit kopen op de website van Wacom. Persoonlijk vindt ik dit niet nodig. Er zitten ook nog 3 nieuwe pen nibs bij. Mocht de huidige versleten raken. Tot slot heeft het een handige lus waar je je pen in kan bewaren. Om het netjes te bewaren heb ik bij de Action voor minder dan 5 euro een insteekhoes gekocht, eigenlijk bedoeld voor een tablet.

Hoe werkt het?

Wat zit mijn pen netjes opgeborgen, vindt je ook niet?

De design van het tekentablet is klein maar fijn. Bovenaan het tablet heeft het aan weerzijdes twee knoppen. Met deze vier knoppen kan je vier voorkeurs functies bepalen. bijvoorbeeld rechtermuisknop, shift toets, ctrl knop of een andere knop. Je kunt zelfs voor ieder programma die je gebuikt deze knoppen aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld je knoppen voor Adobe Photoshop anders instellen dan als je in Game gebruikt. Je kunt je aanpassen in het instellingen menu van je tekentablet.

Op het zwarte vlak zie je allemaal witte puntjes. Hier binnen bevindt zich je beeldscherm. Met je pen kun je de muis laten bewegen over het scherm.

Tot slot nog even de pen. Die is lichtgewicht en licht naar mijn menig gemakkelijk in de hand. Het heeft tevens 2 knopjes waarmee je ook 2 voorkeursinstellingen kunt vaststellen. In Photoshop staat het onderste knopje op rechtermuisknop en de bovenste op CTRL+Z (ongedaan maken). De pen heeft 1024 levels van drukgevoeligheid.

In de afgelopen maand heb ik de tablet gebruikt om mijn eind opdracht voor Photoshop te maken en een poging gewaagd tot een digitale tekening. Hieronder zie je het eindresultaat van beide.

Hoewel ik erg tevreden ben met mijn nieuwe aanwinst was het wel even wennen. De eerste paar dagen was het toch vooral mijn pen onder controle krijgen. Een simpele tekening maken. Ik heb van al mijn probeersel niet een screenshot gemaakt. Dat waren er iets te veel. Kleine Noor was mijn beste poging tot nu toe.

Wil je toch nog iets meer te weten komen kun je naar het volgende filmpje kijken van PHLEARN.


- follow me -

  • Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest - Grey Circle

- zoeken -

- meest recente berichten -

- volgen via email - 

Blijf geïnformeerd en krijg berichten toegestuurd.

Mis geen enkele update

Naam

E-mail

bottom of page