top of page

FOLLOW ME:

Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Een Prentenboek in de maak.

Een van mijn wensen is het maken van een prentenboek. Een prentenboek met mijn eigen tekst en eigen illustraties. Een missie die al even op de plank staat. Tekenen doe ik altijd met heel veel plezier. Het is mijn afleiding en ontspanning. Ik kan er uren of dagen mee bezig zijn. Maar het is altijd op papier geweest met potlood, kleurpotloden en stiften. Schilderen vind ik ook heel leuk om te doen. Maar met een druk schema kom ik nog weinig toe aan tekenen of schilderen.

3 motivaties

Ondanks een druk schema heb ik besloten om te beginnen aan mijn eigen prentenboek. Dit om drie verschillende de redenen. Ten eerste omdat er geen betere dag is als vandaag. Het leven is altijd druk en chaotisch. Het gaat voorlopig niet rustiger worden met school, werk en in het huishouden.

Ten tweede heb ik voor mijn studie onlangs Adobe Photoshop afgerond. Geslaagd met een 8 (bekijk de eindopdracht in mijn portfolio). Dit heeft me heel erg gestimuleerd om digitaal te gaan tekenen. De mogelijkheden van Photoshop hebben een hele nieuwe wereld voor me geopend dit in combinatie met mijn tekentablet. De wereld van digitaal tekenen. Ik ben er goed voor gaan zitten en heb een poging gewaagd. Mijn eerste digitale tekening was 'kleine Noor'. Kleine Noor was een redelijk begin. Maar heeft nog veel verbetering nodig.

Mijn laatste motivatie is de Ramadan. De mooiste maand voor mij. De maand waarin ik als moslim de meeste zegeningen kan behalen. Dit boek wordt mijn cadeau aan mijn kids met Eid-Ul-Fitr (suikerfeest). Zij zijn de grootste zegening die ik ooit heb mogen krijgen. Toen hun nog wat kleiner waren heb ik deze droom niet kunnen verwezenlijken. Ik hoop dit nu wel te kunnen doen (in'sha'Allah). Hoewel hun nu te groot zijn voor prentenboeken hoop ik dat ze mijn cadeau mooi zullen vinden.

Mijn prentenboek

Na het maken van mijn eerste digitale tekening in Photoshop was ik best trots op de eerste poging. Maar kleine Noor was nog niet helemaal naar mijn wens. Ik ben begonnen met het schetsen van tekeningen. Ouderwets op papier met een potlood en een gum. Zodoende heb ik vier verschillende schetsen gemaakt. Tijdens het schetsen kwam er ook een verhaal bij me op. Het hele verhaal heb ik op papier geschetst. De eerste schets heb ik uitgewerkt op de computer in Photoshop.

Dit wordt de voorkant van het boek. Het heeft nog wat aanpassingen nodig maar het begin is er. Zij en hij moeten jullie aanzetten tot het willen lezen van mijn boek. 'Beste Vriendjes', de titel zegt genoeg over het onderwerp. Maar er zit een kleine twist in (Kahani me twist hai. Heb ik altijd al een keer willen zeggen of schrijven). Ze lachen samen, spelen samen en maken ook ruzie. Verdere inhoud van het verhaal hou ik nog even voor me.

Dit is de laatste Preview die jullie krijgen van mijn boek. Het wordt een boek voor alle kleuren en rassen. Een boek waar kindjes zich mee kunnen identificeren welke geloofsovertuiging ze ook hebben. Mijn illustratie is een meisje met een hoofddoek maar die is niet anders dan een meisje zonder hoofddoek. Het enige wat anders is aan mijn illustratie is het feit dat ik gezichtskenmerken heb weg gelaten. De neus en de mond. De reden voor het weglaten van gezichtskenmerken is omdat het voor moslims niet toegestaan is om illustraties te maken die helemaal gelijk zijn aan mensen en dieren. Dit omdat alleen de schepper zoiets volmaakts kan maken. Voor het maken van illustraties voor kinderboeken, om ze wat te leren, bestaan echter wat uitzonderingen (hier bestaan echter verschillende meningen over).

In'sha'Allah is mijn boek af met Eid-Ul-Fitr (suikerfeest). En kan ik het mijn kinderen cadeau geven. Hoe het boek bij jullie terecht komt daar ben ik nog niet helemaal over uit. Er wordt aan gewerkt. Het zou geweldig zijn als mijn boek echt gepubliceerd kan worden. Ook aan die droom ga ik werken. Ik ga beginnen bij de eerste droom. Alle dua is welkom!

 

in'sha'Allah = Met de wil van Allah

Eid-ul-Fitr = "Feestdag ter gelegenheid van het breken" (suikerfeest)

Dua = Smeekbede

Kahani me twist hai = In het verhaal zit een twist. Dit zinnetje wordt regelmatig gebruikt in Bollywood films. Als ik denk aan dit zinnetje denk aan een acteur die dit met een stom/grappig gezicht zegt.

- follow me -

  • Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest - Grey Circle

- zoeken -

- meest recente berichten -

- volgen via email - 

Blijf geïnformeerd en krijg berichten toegestuurd.

Mis geen enkele update

Naam

E-mail

bottom of page